close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
  
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
Archiwalny Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
ZAŁATWIANIE SPRAW:
EWIDENCJA LUDNOŚCI

Ewidencja Ludności

insp. ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
Danuta Porwich

ul. Św. Ducha 10, 62-045 Pniewy

tel: 61 29 38 639


 

Zmiany od 1 stycznia 2013 r.

Sprawy związane z obowiązkiem meldunkowym można załatwić podczas jednej wizyty w urzędzie. Meldowanie stało się łatwiejsze – zniesiono obowiązek wymeldowania się z poprzedniego miejsca zamieszkania, aby móc zameldować się w nowym miejscu. Wszystkie te czynności wykonamy w jednym urzędzie, w którym dokonujemy zameldowania (bez przedkładania zaświadczenia o wymeldowaniu).

Zmiany wynikają z nowelizacji ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

Odstąpiono od konieczności zgłaszania przy zameldowaniu informacji o wykształceniu i obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej. Zniesiono również sankcje karne dla obywateli polskich czy obywateli UE za niedopełnienie obowiązku meldunkowego – dotychczas groziła za to kara grzywny.

Wydłużono też termin na zgłoszenie meldunku. Na meldunek (zarówno na pobyt stały, jak i czasowy) będziemy mieli teraz 30 dni (dotychczas termin zgłoszenia meldunku wynosił 4 dni). Formalności meldunkowych nie trzeba będzie też dokonać osobiście, wystarczy, że w urzędzie pojawi się ustanowiony pełnomocnik.

Zniknął również obowiązek zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy, nieprzekraczający 3 miesięcy. Zrezygnowano z obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów. Właściciele, dozorcy, administratorzy nieruchomości oraz zakłady pracy nie mają obowiązku weryfikowania wypełniania meldunku przez mieszkańców lub pracowników. Złagodzono procedury, związane z wyjazdem za granicę. Obecnie, w biurze ewidencji ludności należy zgłosić wyjazd za granicę na dłużej niż 6 miesięcy (dotychczas trzeba było zgłosić wyjazd dłuższy 3 miesiące).

Co powinien każdy wiedzieć!

  1. Wydłużył się termin na zgłoszenie meldunku - teraz to aż 30 dni.
  2. Nie musisz meldować się na pobyt czasowy nie przekraczający 3 miesięcy (obywatele polscy i UE).
  3. Wyjeżdżając za granicę zgłaszasz pobyt, gdy wyjeżdżasz na dłużej niż 6 miesięcy.
  4. Nie musisz się meldować na wakacjach.
  5. Przy meldowaniu się nie jest wymagana książeczka wojskowa.
  6. Nie musisz podawać informacji o swoim wykształceniu.
  7. Formalności meldunkowe w urzędzie może za Ciebie dopełnić ustanowiony pełnomocnik.
  8. Nie zapłacisz kary za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.

 
informacje udostępnił:Szymon Kowalewicz
informacje wytworzył:Szymon Kowalewicz
data udostępnienia: 2011-03-15 14:44:54
ostatnia modyfikacja: Szymon Kowalewicz 2016-03-03 15:07:38 »
Przeczytaj również:
Wniosek o wydanie oraz wymianę dowodu osobistego
Zgłoszenie wyjazdu za granicę na okres dłuższy niż 6 miesięcy oraz zgłoszenie powrotu
Zameldowanie na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiące
Zameldowanie cudzoziemców na pobyt stały i czasowy
Wymeldowanie (obywatele polscy i cudzoziemcy)
Nadawanie numer PESEL
Głosowanie korespondencyjne
Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej
WYBORY- Rejestr wyborców
Zaświadczenie z akt ewidencji ludności
Zaświadczenie z akt dowodów osobistych
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wniosek o udostępnienie danych
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 231484