WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony formularz: Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego, Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu pobytu czasowego;
2. Dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Miejski Pniewy
Ewidencja Ludności
ul. św. Ducha 10, 62-045 Pniewy
tel. 61 29 38 639
Elektronicznie, za pośrednictwem platformy ePUAP – adres skrzynki
OPŁATY:
Brak
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 ust. 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika należy przedłożyć:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
- dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (np. niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe dokonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców lub opiekunów).
INFORMACJE DODATKOWE:
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest zobowiązana wymeldować się.
Ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu.
Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek zainteresowanego.
Zgodnie z art. 1, ust. 1, pkt. 1, lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Powyższe zasady dotyczą również cudzoziemców po okazaniu ważnego dokumentu podróży lub ważnego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość i obywatelstwo lub kartę pobytu.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.