WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony formularz: Zgłoszenie pobytu stałego, Zgłoszenie pobytu czasowego (dokonanym przez właściciela lokalu/ budynku dysponującym tytułem prawnym do lokalu, np. najemcę. Potwierdzenia pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia);
2. Dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport);
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.
4. W przypadku cudzoziemców – aktualny paszport, dokument podróży, zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony lub na osiedlenie się, decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w RP, dla obywatela UE – dowód osobisty lub paszport).
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Miejski Pniewy
Ewidencja Ludności
ul. św. Ducha 10, 62-045 Pniewy
tel. 61 29 38 639
Elektronicznie, za pośrednictwem platformy ePUAP – adres skrzynki
OPŁATY:
Brak
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Zameldowanie dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 ust. 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika należy przedłożyć:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania;
- dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.
W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy).
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (np. niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe dokonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców lub opiekunów).
INFORMACJE DODATKOWE:
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca.
Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.
Zgodnie a art. 32, ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt stały z urzędu otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Zgodnie a art. 32, ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt czasowy wydaje się osobie na jej wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.
Zgodnie a art. 1, ust. 1, pkt 1, lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.