Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
a) niezależnie od ustaleń planu - wtrybie określonym w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami
Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
Wypis z katastru nieruchomości (rejestru gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej (mapa ewidencyjna), obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
Pozwolenie konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
Dokumenty potwierdzające poszczególne cele podziału (zgodnie z art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami).
W przypadku, gdy podział nieruchomości powoduje także podział budynku do wniosku należy dołączyć opinię osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia budowlane, potwierdzającą spełnienie wymagań podziału budynku (zgodnie z art. 93 ust. 3b ustawy o gospodarce nieruchomościami).
Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.
Wykaz zmian gruntowych.
Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
Mapa z projektem podziału.
b) zgodnie z ustaleniami planu miejscowego, a w przypadku jego braku zprzepisami odrębnymi lub zwarunkami określonymi wdecyzji o warunkach zabudowy:
Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
Wypis z katastru nieruchomości (rejestru gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej (mapa ewidencyjna), obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
Pozwolenie konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (w przypadku braku planu miejscowego).
Postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami tj. niezależnie od ustaleń planu miejscowego, a w przypadku braku planu niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.
Wykaz zmian gruntowych.
Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
Mapa z projektem podziału.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Miejski Pniewy
Biuro Obsługi Interesanta
ul. Dworcowa 37, 62-045 Pniewy
tel. 61 29 38 600
OPŁATY:
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h) ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej decyzja wydawana na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami nie podlega opłacie skarbowej.
Wydawanie uwierzytelnionego odpisu decyzji podlega opłacie skarbowej. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku. Opłata skarbowa wynosi za każdą rozpoczętą stronę kopii decyzji – 5,00 zł. Opłatę skarbową można wpłacić bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego Pniewy lub na rachunek bankowy nr 96 9072 0002 0500 1007 2000 0007.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
- zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego
INFORMACJE DODATKOWE:
-
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA:
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami