Wymagane dokumenty
1. Dowód osobisty lub paszport;
2. Wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia od osoby posiadającej interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów;
3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Miejski Pniewy
Ewidencja Ludności
ul. św. Ducha 10, 62-045 Pniewy
tel. 61 29 38 639
Elektronicznie, za pośrednictwem platformy ePUAP – adres skrzynki
Opłaty
- 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia na wniosek;
- 17 zł - opłata skarbowa od złożenia pełnomocnictwa stwierdzającego udzielenia pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona udziela pełnomocnictwa. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składając pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie. Zażalenie wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Burmistrza Gminy Pniewy w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.