Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wprowadza obowiązek sporządzenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez te podmioty publiczne, które zgodnie ustawą wyznaczyły koordynatora do spraw dostępności.
Urząd Miejski Pniewy, jako organ władzy publicznej, o którym mowa w art .14 ww. ustawy realizując obowiązek ujęty w art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy przygotował plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Aktualny dokument zawiera działania planowane w latach 2022 – 2024 jakie samorząd planuje podjąć, aby w większym stopniu dostosować swoje funkcjonowanie do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
W planie na rzecz poprawy zapewniania dostępności Urzędu zostały zaproponowane kierunki działań w trzech obszarach: architektonicznym, cyfrowym oraz informacyjno-komunikacyjnym, o których jest mowa w art. 6 Ustawy. Przedstawione propozycje rozwiązań uwzględniają zarówno potrzebę kontynuacji działań wskazanych w rekomendacjach z przeprowadzonych audytów, które odbyły się w urzędzie w 2021 r., oraz zapisów Ustawy.